Medewerker Nard aan het woord

Medewerker Nard aan het woord

Werken in service & onderhoud bij Raedts

Eén van de onderdelen waar Raedts zich als bouw- en onderhoudsbedrijf mee bezig houdt is service en onderhoud. In deze tak werken ongeveer 45 van onze medewerkers die hun vak verstaan. De medewerkers staan bij Raedts erg hoog in het vaandel. Daarom zijn we deze keer bij service monteur Nard langsgegaan, hij is al timmerman vanaf zijn 16e en werkt nu ongeveer 3 jaar bij Raedts.

 

Loopbaan in de bouw

Voordat Nard bij Raedts werkzaam was, heeft hij lange tijd in de particulieren woningbouw gewerkt. Nard: ‘In de particuliere woningbouw maak je ontzettend mooi werk en ligt het niveau hoog. Dat is anders in vergelijking met mijn huidige baan als service monteur’. In de tak service en onderhoud heb je te maken met werkzaamheden van allerhande niveau's. Nard komt op veel verschillende plekken en is hij echt bezig met het oplossen van problemen. ‘Ik ben ontzettend blij dat ik de stap heb gemaakt om bij Raedts te komen werken. De structuur van het bedrijf is erg goed en ik ben tot op de dag van vandaag altijd hartstikke tevreden geweest!’

 

Werken in het onderhoud bij woningcorporaties

In het vakgebied als service monteur bij woningcorporaties komt Nard vaak in contact met de bewoners zelf. Hij luistert, schakelt en kijkt samen met de bewoners hoe ze tot de beste oplossing kunnen komen. Dus naast alle service werkzaamheden in de woningen en gebouwen, draait het ook grotendeels om de communicatie en het oplossen van problemen. Nard: ‘Ieder dag, zelfs ieder uur, is anders en dat maakt het werk als service monteur bij Raedts juist leuk.’

 

Voor Nard zit de grootste uitdaging binnen het vakgebied service en onderhoud vooral in het mutatiewerk. Hierbij wordt er samen met de bewoner gezorgd dat de woning er zo netjes mogelijk uit komt en dat er tegelijkertijd zo min mogelijk onkosten worden gemaakt. Hij heeft met veel verschillende soorten mensen te maken, waardoor hij het altijd op een andere manier aanvliegt. Dit betekent dus ook dat levenservaring een belangrijk aspect is om het op de juiste manier te kunnen uitvoeren. 

 

Het team van Raedts

Nard is erg te spreken over Raedts. In zijn ogen is Raedts echt een familiebedrijf en er wordt altijd overal aan gedacht zoals de kleine attenties met Pasen, kerst en andere feestdagen. Er heerst een open cultuur waarbij alles bespreekbaar is. Iedereen heeft een luisterend oor en als er problemen zijn, worden die altijd samen opgelost. De band met de collega’s is goed en er is altijd ruimte voor een lolletje. Nard: ‘Wanneer je bij ons binnen komt, word je vaak binnen 5 minuten voor de gek gehouden. Wel op een leuke manier natuurlijk.’ Bij Nard gaan er ook vaker stagiaires mee op pad. Dit vindt hij erg leuk aangezien de jongeren vaak een andere denkwereld hebben waar hij zelf ook van kan leren. 

 

Nard: ‘Kortom, bij Raedts is teambuilding is erg belangrijk en wanneer er iets is, staat iedereen altijd voor elkaar klaar. Samen uit, samen thuis.’

 

Een kijkje in het persoonlijke leven van de service monteur 

In zijn vrije tijd gaat de service monteur graag hardlopen en mountainbiken, dat is er met de paplepel ingegoten. Hij vertelt dat het hier van jongs af aan de keukentafel altijd over ging, dus zijn hobby’s heeft hij zeker niet van vreemden. Hij is het meest trots op zijn gezin en vele leuke vakanties beleven met de kinderen staat zeker op zijn bucketlist. Nard: ‘Over het algemeen staat lol en plezier bij mij altijd op nummer één. Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.’

 

Meer weten over service en onderhoud? Check onze pagina.

 

Blijf op de hoogte
van Raedts